21 Nisan 2019 Pazar

BLACK HEBREW ISRAELITES FAQ


Dinin kökeni nedir?
Bunun kökenlerini tartışırken Siyah İbraniler'in iki farklı köken olduğunu açıklamalıyım. BHI'nin (Black Hebrew Israelites) asıl kökeni iç savaş öncesine kadar uzanıyor. 1896'da Kansas'ta William Crowdy tarafından kurulan bir mezhep vardı. Bundan kısa bir süre sonra, bazı büyük şehirlerde yeni cemaatler filizlendi ve 1980'lerde diğer mezhepler ortaya çıkmaya başladı. Bir tarikat, Yahweh Ben Yahweh tarafından başlatılan, otoriteler tarafından Hulon Mitchell Jr. olarak bilinen meşhur Miami merkezli tarikattır. Bu tarikat bu makalenin ilerleyen kısımlarında daha ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Diğer tarikatlar arasında The Law Keepers, House of Judah ve The African Hebrew Israelites of Jerusalem bulunmaktadır. Aslen Ben Carter olarak adlandırılan Ben, Chicago (Chicago'nun güneyinden), 1967'de ikinci tarikat olan RAB Krallığı'nı başlattı. Ben, Afrikalı Amerikalıların Yahuda'nın İncil kabilesinden geldiğine olan inancı ile tanınıyordu. Diğerlerini bu nedenle İsrail'in siyahi halklarının gerçek ülkesi olduğuna inanmaya yönlendirdi. 

Angel Gabriel'in, Afrikalı Amerikalılar arasındaki İncil'deki İsraillilerin; İsrail'e (vaat edilen topraklar) dönme ve yeryüzünde Tanrı'nın krallığını kurma zamanının geldiğini açıkladığı bir vizyona sahip olduğu söyleniyor. Sonuç olarak, Chicago'dan yaklaşık 350 kişi, Ben ile birlikte, İsrail yolunda Liberya'ya; Batı Afrika'ya gitti. 1969'da İsrail’e gittiler ve Tanrı krallığının temeli olduğuna inandıklarını belirlediler. Ne yazık ki, Tanrı'nın krallığının inşası ve “doğruluk” un tüm tanıtımına rağmen BHI, Ben’in mezhebindeki üyelere  cezai faaliyetlerde bulunuldu. 1986'da Ben ve yardımcısı Prens Asiel Ben İsrail, çalıntı pasaport  ticareti yapmaktan, suçlu bulundu. İsrail’deyken, Ben’in cemaati ABD’de de benzer bir mezhep kurdu. Bu tarikat RAB Ben Yahweh tarafından idare edildi ve RAB milleti olarak adlandırıldı. Yahweh Ben Yahweh'i takip edenler onu Mesih olarak görüyorlardı. Yahweh Ben Yahweh (Hulon Mitchell, Jr.), 1935 Oklahoma'da doğdu. Öğretilerini Hristiyan doktrinine dayandırmaya çalıştı. 

İncil'i yorumlamadaki birçok açık hataya rağmen, bu dini herhangi bir biçimde uygulayanlar tarihlerini olağanüstü ilahi olarak algılarlar. Afrika kökenli Amerikalı kölelerin torunlarının (ve Amerika'nın yerli halkları) İsrail'in on iki kabilesini oluşturduğuna inanıyorlar. Ayrıca, hikayelerinin, İbrahim'in geldiği Ur ile başladığına ve Elamite ile yakınlığına sahip olduklarına inanıyorlar (İncil'de Yaratılış 10: 22'de belirtilen ilk Semitik grup olan insanlar). Elamitler, yünlü saçlı koyu tenli insanlardı ve buna dayanarak, BHI; İbrahim'in siyah olduğunu ve siyah insanların kutsal insanlar olduğunu varsayıyor. BHI, İbrani İsraillilerin, kanunlara ve Allah'ın emirlerine itaatsizliklerin doğrudan bir sonucu olarak, çeşitli uluslar tarafından esir tutulduğuna inanmaktadır. 

Bu dinin gelenek ve uygulamaları nelerdir?
BHI'nın gelenek ve uygulamalarının çoğu nesilden nesile devredilmiştir. BHI ayrıca Pentateuch'deki (İncil'in ilk beş kitabı) yasalara dayanan hayatları yaşamaya çalışır. Ayrıca, Eski Ahit'te yalnızca doğruluk yasalarına değil, aynı zamanda sadece doğal kumaş giymek, kadınlara yönelik arınma yasalarının sürdürülmesi ve tüm hayvanların geçersiz kıldığı bir vegan diyetinin sürdürülmesi gibi geleneksel yasalara da dayanan hayatlar yaşamaya çalışırlar. Pentateuch'un atfettiği törenler / kutlamalar şunlardır: Fısıh, Shavout (Pentekost), Trompetlerin Anısına Üfleme, Yom Kippur ve Succoth. Bazıları ayrıca Kefaret Günü'nü de kutlar.

Peki tam olarak neye inanıyorlar?
Bu makalenin başında belirttiğim gibi, Black Hebrew Israelite için bir takım doktrinel inanç belirlemekte güçlük çekiyorum. İnanç konusunda kült içinde çok fazla çeşitlilik var. Temel olarak, birçok mezhep var ve bu nedenle inançlar her yerde farklı. Bu nedenle Hristiyan inancının esaslarına tamamen aykırı olan, inkarcı olmayan öğretilere odaklanmayı seçeceğim. Bunu yapmayı seçtim çünkü bu din Kutsal Kitap'ı (Hıristiyanlığın yaptığı gibi) iddia ettiği gibi idare etmek için kullanıyor. Sorun şu ki, İncil’e inanıyor gibi gözükse de, Tanrı’nın açığa çıkardıklarını pratik yapmıyor, takip etmiyor veya teşvik etmiyorlar. Tanrı’nın sözünü alıp eklerler, ondan uzaklaşırlar veya yanlış yorumlarlar. Umarım, bu dinin Hristiyanlıkla aynı olup olmadığına dair kafa karışıklığı olanların, ikisinin aynı olmadığı ve Black Hebrew Israelite dininin bir tarikat olduğu konusunda net bir anlayış kazanacaklarıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder